היחס המזלזל של אופיר טורס ואשת טורס
מאת: צרכנים מאוכזבים
חוצפה! הכוח לשנות.
שלום לכולם !
מראש אני מזהיר, מדובר במאמר ארוך, אבל אני מציע לכם קוראים נכבדים לקרוא את המאמר ולא ברפרוף מכיוון שהמידע שיש במאמר זה חיוני ויכול לחסוך לכם עוגמת נפש, אובדן הנאה מחופשה, ובעיקר הרבה עצבים.
הסיפור הזה הוא סיפור אמיתי, עוד סיפור מיני רבים, של צרכנים שנופלים קורבנות לתמיתות ואמונה בחברות הנסיעות והתיירות. בחודש ספטמבר 07 רכשנו אני וחברתי ועוד זוג חברים שלנו חבילת נופש לשהות בקלאב בתורכיה ע"ב הכל כלול לשהות של 4 לילות. את העסקה בחרנו לעשות לצערנו בדיעבד עם חברת "אופיר
טורס" . מה שהניע אותנו לרכוש את החבילה מחברה זו היו שתי סיבות:
1. העובדה שמדובר בחברה שנחשבת למובילה בענף, והעדפנו לעשות את העיסקה עם חברה גדולה, שבמידה ונזדקק לעזרה יהיה מי שיהיה מאחורינו, מה שהסתבר כנאיביות.
2. פרסום מפרט המלון באתר- המלון הוצג כמלון בעל רמה גבוהה מאוד. נכתבו דברים שהתבררו במבחן המציאות כשקר וכזב. נכתב שהמלון ממוזג, למרות שבאף חלק במלון מערכת המיזוג לא הופעלה, נכתב שיש ג'קוזי, מחשבים, סרטים, הופעות בלילה ושיא השיאים קזינו למרות שמעל 15 שנים הקזינו מחוץ לחוק בתורכיה. אין ספק שאילו היינו יודעים שמדובר בפרסום שיקרי לא היינו רוכשים חבילה למלון זה. החוזה נכתב בצורה חד-צדדית שבמקרים של טענות לאופיר טורס אין שום אחריות כלפינו.
בשפה המשפטית קוראים לזה : "חוזה בעל תנאים מקפחים".

שוחחתי עם נציגת אופיר טורס, סגרנו את העיסקה, היא שלחה לי בפקס חוזה והאיצה בי להחזיר אותו במהרה חתום, ושאם לא כך נפספס את מעט המקומות שנותרו בטיסות ובמלון. היא שלחה לי את החוזה, אני בטיפושתי נלחצתי מהעניין, חתמתי על החוזה בלי לקרוא אותו. האמת שהדבר האחרון שאתה חושב עליו כשאתה יוצא למלון 5 כוכבים הוא תקלות. הגיע לו יום ראשון הגדול, מזג אוויר שרבי באנטליה הגענו למלון וחשכו עיננו:
מלון שבנוי לגובה כמו קניון, שלא הופעלה בו מערכת מיזוג האוויר. החום והצחנה שהיו בלובי המלון פשוט היו בלתי נסבלים. לאחר חצי של תהליך "צ'ק-אין", עלינו לחדרים וגם שם להפתעתנו גילינו שמערכת המיזוג עושה רעש שהיא לכאורה עובדת, אבל בפועל היא לא עבדה. ירדנו לחדר האוכל וראינו אנשים עם מניפות,
אכלנו ונמסנו מהחום בו זמנית. עלינו לחדרים לישון ופשוט לא יכולנו להירדם. התקשרתי להוריי בארץ והם הבטיחו ליצור קשר עם חב' אופיר טורס ביום שלמחרת. ביום השני לשהותינו הורי לאורך כל היום היו בשיחות עם נציגי "אופיר טורס" שהבטיחו שידאגו לנו. בתחילה אמרו לנו ליצור קשר עם הנציג שקיבל את פנינו בשדה התעופה שטען שהוא עוסק רק בארגון טיולים, לאחר מכן נאמר לנו ליצור קשר עם חברה מקומית שלא הבינה מה אנחנו רוצים ממנה. בקיצור מרחו אותי ואת הוריי, מבלי שהחברה עשתה משהו אמיתי למעננו. השהות במלון הייתה בלתי נסבלת, ולאחר מריבות בלתי פוסקות עם אנשי הקבלה, נאלצנו, אנחנו והזוג שטס איתנו, לעבור לסוויטה משותפת. ידענו שזה יפגע לנו בפרטיות אבל הובטח לנו ששם נהנה ממיזוג תקין.
הגענו לשם, אמרו לנו להפעיל את המזגן והבטיחו שתוך כמה שעות הוא יקרר את החדר, עוד הבטחה ללא כיסוי. בגלל החום הבלתי נסבל בחדרים, נאלצנו לישון שתי הזוגות בסלון הסוויטה אני וחברתי על מזרן זוגי, וחבריי על ספה ועל מיטת טיפולים. בקיצור עברה עלינו שהות של פליטים.

חזרנו לארץ, פנינו לנציגי "אופיר טורס" שהתנערו מאחריות, והם אמרו שאם כבר מישהו אשם זו חברת "אשת טורס" שהיא "הספק של החבילה" , ואילו "אופיר טורס" רק "מתווכת" , ולכן אין היא אשמה.
אני רוצה להסביר את המושגים "ספק" . "ספק" - סיטונאי שרוכש כמות של חבילות למלון מסוים ומפזר אותן בין סוכנויות נסיעות. פנינו ל"אשת טורס" שטענו שאין להם כל אחריות כלפינו מאחר ולא עשינו איתם עיסקה.
התחלתי לגבש כתב תביעה בעזרת האינטרנט, והתברר לי ששתי החברות הללו הורשעו לא פעם במקרים דומים, ובהרבה משפטים הסתתרה חב' אופיר טורס תחת ההגדרה "מתווכת" , וזאת למרות שבכל משפט השופטים הבהירו בצורה חד-משמעית, שלסוכנויות נסיעות אחריות כלפי לקוחותיהם לא פחות מאשר הספק של החבילה. אין ספק שאילו הייתי יודע שמדובר בחברות שהן אורחות של קבע בבתי המשפט לא הייתי עושה איתן עסקים. הגענו למשפט, לצערנו השופט בביהמ"ש לא נתן לנו די זמן להסביר את טענותינו, השופט התמקד בבעיית המזגן ופסק על פיצוי בגובה של 40% מערך העיסקה. בכתב התביעה שכתבתי הבאתי דוגמאות לפסיקות של שופטים בנושאים דומים. לצערנו ביקשנו מכבוד השופט לפסוק לנו פיצוים בגובה של פי 2.5 מעלות החבילה, והתחייבנו שבמידה וכך יהיה נתרום 25% מסך התביעה לצדקה. המטרה שלנו לא הייתה התעשרות, אלא פסיקה וענישה שתגרום לחברות הללו להירתע בעתיד מהתנהגות דומה במקרים כאלה בעתיד. לצערנו השופט לא קיבל את הצעתנו במלואה.

לאור ניסיוננו המר ולאור ניסיונם המר של צרכנים רבים עם חברות אלו, מצאתי לנכון להביא לידיעתכם קוראים יקרים את פרטי המקרה הפרטי שלנו, על מנת שתדעו בפעם הבאה שאתם רוכשים חבילת נופש, לבדוק דברים לעומק.
כל ערוצי התוכן
תרבותצרכנות
אקטואליהספורט
חברהביקורת
עשרת ה...תמונת השבוע
יחסים

עוד בצרכנות

אתרי קופונים בבעלותו של שי פור/פואר-זהירות!
הזהרו מכל האתרים בבעלותו של שי פור/פואר והצטרפו אלי ולעוד עשרות המאוכזבים!